Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 29. mai 2014

Fra stille tjern til fossefall i vårskrud

Nå har jeg satt opp kamuflasjeteltet mitt nede ved tjernet og instalert meg med kamera på stativ og stol. Egentlig burde jeg kjøpt dette teltet for lenge siden, slik at det hadde vært på plass tidligere i vår. Da er det mere fart og liv enn akkurat nå, men kanskje jeg kan få noen bilder av andungene når de kommer.
Tingeling var med meg ned en liten tur i dag tidlig for å sette opp kameraet, og syntes det var veldig interessant å være inne i teltet.
Fra stille tjern - til fossefall; her om dagen var jeg nedom Hen for å ta bildet av Hensfossen i full vårskrud. Det minner meg om beverobservasjonen som er gjort i området der, og skulle gjerne visst nøyaktig hvor. 
Jeg lurer enda mere på hvordan det har gått med beveren som vi hadde besøk av i Grauthølsvika på fjellet i fjor sommer.
Artikkelen jeg skrev til "Som Daga'lir" er vel publisert  nå, og bladet er nok i salg på butikken på Dagali. Vi gleder oss til første turen opp.





Kamerastativet er på plass


Hensfossen.




Ingen kommentarer: