Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 25. januar 2015

Fugletelling og rådyr på fóringsplassen

Da jeg kikket ut av kjøkkenvinduet i dag tidlig, så jeg tre rådyr på fóringsplassen. Et hyggelig syn, og nå vet vi at de har oppdaget at vi legger ut kornavrens til dem. De var litt oppmerksomme på meg, og forsvant etterhvert inn i skogen, men dukker nok snart opp igjen.
Hagefugltellingen 2015 går av stabelen fra 17.januar til 1. februar, og jeg skal telle fugler i år også. De to siste årene har jeg telt og rapportert, og vil gjøre det i år også.


Flere bilder fra Nærstadmarka:

Her har rådyrene vært.





Harespor.








Lang arm; 
Dolores vil følge spor i skråningen.


Dolores.

Ingen kommentarer: