Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

onsdag 1. april 2015

Besøk hos veterinæren og bursdagsfeiring

I går var vi hos veterinæren og tok blodprøve av Tingeling. Ole kjørte blodprøven til Veterinærinstituttet, mens jeg gikk tur med damene før jeg dro hjem.
Progesteronnivået hennes er lavt, og viser at hun er tidlig i løpetiden. Tingeling og jeg reiser 2. påskedag og tar båten fra Kapellskär mandag kveld.
Så får vi krysse fingrene for vellykkede parringer tirsdag og onsdag. En opplevelse blir det uansett, og vi to skal kose oss skikkelig på tur.
Bortsett fra turen til Åland med Dolores og Tingeling på drevprøver for noen år siden, har jeg vært i Finland kun en gang. Da var jeg i Helsinki noen dager, og tok en tur til Hvitträsk for å se det fantastiske huset til arkitektene Herman Gesellius, Armas Lindgren og Eliel Saarinen


Bursdagsfeiring med krem.


Damene deler kremrestene.

Ingen kommentarer: