Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

tirsdag 27. oktober 2015

En av de dagene

I går hadde vi en av disse dagene i Aasbraatan, hvor det ikke skjer så mye. Til gjengjeld var det litt utrivelig, det lille som skjedde.
Annemor fikk hele dagen i går, og hun ble først sluppet øverst. Etter en stund dro hun avsted på en fot. Først hadde hun det vanlige lyse målet sitt, deretter gikk det over til grov gjøing og hun sto stille et par hundre meter fra meg.  Jeg begynte å springe nedover, men da snudde hun plutselig og kom tilbake til meg. Hun blødde i munnen, men da jeg undersøkte henne, var det bare på tungen hun hadde et lite rift.
Jeg fulgte strengen hennes ned, og fant spor av et dyr som hadde sparket fra mot berget i full fart. Det kan faktisk ha vært en elg hun fulgte, som så har stoppet opp. I så fall, liker jeg det veldig dårlig.
Jeg slapp henne ikke før vi hadde kommet et stykke unna, men terrenget virket helt dødt, og slik var det også da vi forflyttet oss til nedre del.
Det ble litt trim ihvertfall, selv om elgjegene antagelig hadde sopt hele terrenget i helgen.












Litt rulling på fuglemøkk.














Matpause med damene.


Dolores vil ha mat.

Ingen kommentarer: