Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

søndag 25. oktober 2015

Mamma Tingeling på besøk hos Tante Elses DT Ludde

I dag har Tingeling og jeg vært på besøk hos Ludde og familien hans. Det ble en særdeles koselig dag med masse kos, blodsportrening og litt innføring i pelsstell.
Ludde er en strålende hjertelig liten fyr, som nesten gikk fra konseptene av glede da vi kom. Tingeling stormet inn og tok seg til rette med Luddes leker, mens han rullet rundt henne i yr glede. Etterpå satt han på armen og lå i fanget mitt, som han ikke hadde gjort annet. 
Jeg la et lite blodspor for Ludde og et lite "sjarmørspor" for Tingeling.
Ludde gikk sitt spor først. Han undersøkte sporstarten nøye og smakte litt på den, før han tok sporet videre. Jeg hadde lagt godt med blod og han gikk så fint som bare det. Et sted stoppet han opp, ringet og gikk litt tilbake i sporet, før han snudde og gikk sporet rakt til sporslutt. Da han fant rådyrkløven, var det som en åpenbaring for ham. Han kastet seg over den, og ville bykse videre inn i skogen med den.
Han fikk kose seg med den en god stund, og bære den stolt tilbake til bilen, før jeg  byttet den mot litt pølse. Han har åpenbart knekt koden, både med blodet og rådyrkløven. Nå er det bare å ønske lykke til videre, og jeg hjelper med glede til.
Tingeling raste gjennom sitt spor med stor entusiasme, og sveipet innom et interessant ferskspor på veien.
Jeg takker for en fin dag, og er både stolt og glad over å få møte igjen en slik trygg og vennlig liten fyr.



Tingeling.


Lille Ludde sammen med Tingeling.

















Ludde med rådyrkløv.....





...og Tingeling med sin.


Takk for i dag, lille Ludde :)




Ingen kommentarer: