Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

lørdag 12. november 2016

De siste dagers begivenheter

Denne uken har virkelig bydd på mye ulikt. Mandag og onsdag sto jeg opp kl. 04.00 for å dømme drevprøver på Follo Østfold Dachshundklubbs Internasjonale Drevprøve. 2 fine, men kalde dager i skogen med hyggelige kjentmenn og prøvedeltagere.
Onsdag skulle vise seg å by på uventede utfordringer. På vei mot Båstad fikk jeg problemer med bilen, og endte opp i veikanten med blinkende varsellamper på batteri og det meste. Det skulle vise seg å være defekt dynamo, som jeg også gjettet på.
Bilen ble fraktet til verksted i Askim, mens jeg ble hentet av kjentmann og prøvedeltager. Etter dommermøtet på kvelden, fikk jeg haik til Gardermoen med en av de andre dommerne og kom meg til slutt hjem i leiebil. For en dag!!

Fredag stilte Tante Elses ED Chr's Kompis i NM Drev på Skarnes. Jeg snakket med Dolores sin oppdretter, som var der for å hjelpe til under arrangementet, og han kunne fortelle om kaldt vær og ulike snøforhold. Mange av hundene fikk problemer med ising i både pels og labber.

Kompis fikk ikke full klaff denne dagen, og gikk til en 2.premie med 42 EP. Han endte opp på 9.plass totalt. Vi er kjempestolte av å ha en NM-deltager fra vårt oppdrett. 


Helge og Kompis 
(dette bildet ble tatt på Nærøy i fjor).





Kompis på Skarnes for to år siden.


Stemningsbilde fra dag 1 som dommer på drevprøve
 i Follo Østfold. 


Ute en tur bak uthuset. 
Så lenge vi holdt oss i rådyrtråkkene, var
snødybden tålelig grei. 
Ute i lyngen, går det nesten over ryggen på hundene.


Åalselva i solnedgang.


Test av det nye teleobjektivet mitt.
Rådyr og rev fotografert på langt hold.








Ingen kommentarer: