Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

torsdag 25. mai 2017

Sol og varme

Våren er her endelig, og sommeren har også vært på visitt de siste dagene. Jeg har hatt mye å gjøre i det siste, men nå er i hvertfall jobben med selvangivelsen gjort. Den lille gjengen vår nyter dagene utendørs. Dolores elsker å gå ut om morgenen og legge seg i sola etter frokosten. Sang dilter etter Annemor hele tiden, og Tingeling liker å ligge i skyggen på trappa.
Jeg har plantet ut urter og blomster i bed og potter de siste dagene, og rådyrbukken vår gikk og beitet noen meter fra meg mens jeg holdt på. Han kikket opp hver gang jeg gikk frem og tilbake, og fortsatte beitingen uten å bry seg om meg.
Her om dagen dukket en annen bukk opp på jordet. Han var så tynn og grann om halsen, at vi først trodde det var ei rå. Ved nærmere øyesyn, viste det seg å være en bukk som ikke hadde feid hornene enda. Det er seint, for den andre bukken feide for mye over en måned siden.
Ole kjørte båten ned med traktoren i går, og fikk satt den ut i tjernet. Traktorkjøring er noe hele gjengen interesserer seg for, og de bjeffer kun på ukjente traktorer på nabojordet.
I går ettermiddag var jeg så sliten, at jeg nesten feiget ut på de to blodsporene jeg skulle legge. Jeg tok meg sammen, og fikk lagt to fine spor for Sang og Tingeling.
I dag venter en fin dag med sportrening og tur på de to som ikke får gå spor, før jeg reiser til Stange og Hamar for å stelle familiegravstedene.

Tingeling i gravemodus.


Dolores vokter.


Mere graving -her ved 
Annemor og Sang.





Tingeling finner skygge under stolen til Ole.








Annemor og Tingeling.


Ingen kommentarer: