Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

mandag 14. mai 2012

Blodspor

Igår gikk jeg blodspor med begge damene.
Tingeling hadde ikke helt dagen, for hun var ute å kjøre før første vinkel. Når hun begynner å sprette rundt i lyngen som en liten kenguru, med hodet høyt hevet, da er det andre ting som er mer interessante.
Jeg tok henne tilbake til sporstart, men hun gikk av på samme sted. Hun tok sporadisk opp sporet, men det må ha tråkket mye dyr der om natten, for hun var ikke særlig interessert i blodsporet.
Jeg avsluttet da det var helt åpenbart at hun ikke ville ta sporet igjen.
Dolores gikk sitt spor kjempefint. Hun går på sitt karakteristiske vis, i store bukter og med full kontroll hele veien. Hun avsluttet også slik hun pleier, med å ringe sporslutten. Kløyven er hun alltid like glad i, og får kose seg med den en stund.
Tingeling ventet i bilen, lettere slukøret, da hun kjente lukten av rådyr på Dolores. Men, jeg prøver igjen med lille frøken Tingeling om noen dager.

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

jag skall träna Vilja och Trym i helgen. Har varit lite rädd i värmen då det är rätt mycket huggormar i år

Angela sa...

Jeg er også redd for huggormen, men håper at vi lager så mye bråk at de stikker. Dessuten unngår jeg å legge sporet på de plassene hvor huggormen liker å sole seg.