Velkommen til kennel Tante Else

Denne bloggen handler om jakt, fiske, friluftsliv, og ikke minst, 4 strihårede dachser ved navn NORD J(D)CH NVCH Benkemyras ZL Dolores (født 2008), NORD J(D)CH NVCH Mirkagårdens Tingeling (født 2009), NJ(D)CH NVCH Tante Elses ED Annemor (født 2013) og Tante Elses SD Sang (født 2016).

fredag 31. oktober 2014

Det første fallet for Tante Elses ED Annemor

Sein avreise hjemmefra igår. Vi bråbestemte oss, og reiste til Aasbraatan utpå dagen for å slippe Annemor.
Jeg satte av Ole, slik at han kunne postere midt inne i Aasbraatan, mens jeg dro videre for å slippe lenger ned.
Annemor var på fot etter 10 minutter, og det gikk ikke lange tiden før losen var i gang. Det dro avgårde oppover mot Ole, mens jeg fikk plassert meg litt lenger opp i åsen. Etter ca 25 minutter kom en fin rådyrbukk forbi Oles post med Annemor 2 minutter bak. Fin skuddsjanse, men han ville ikke skyte så tidlig i losen. Losen buktet fint, og Ole fikk enda en skuddsjanse etter 55 minutter, før bukken kom nedover igjen mot meg. Der satt jeg klar med hagla, og bukken datt etter 70 minutters los.
Annemor ble litt forundret da hun fant bukken, og ville først videre, akkurat som mammaen sin, som helst vil ha dem på beina igjen for å drive videre.
Perfekt dag og perfekt drev; det eneste vi ikke fikk trent på var innkallingen. 
Mørket tok oss nesten, innen vi hadde fått bukken ned til en bekk for å vomme. Da Ole slepte bukken med seg, hang Annemor på i full los.
Det ble full fest og stor entusiasme fra de to andre også, da de fikk komme ut av bilen for å se på den fine bukken.


Stolt Angela med fornøyd Annemor.


Fin bukk. 





Fornøyd Ole.

Ingen kommentarer: